sobota 27. ledna 2018

Koblížky


dělám tak jednou dvakrát do roka a vždy jen v zimě.


Recept, podle kterého se povedou vždy, je od Florentýny ( Jani děkuji) a je následující:
  1. 500 g hladké mouky
  2. 35 g droždí
  3. 3 žloutky
  4. 250 ml vlažného mléka
  5. 50 g másla
  6. 50 g cukru krupice
  7. 3 lžíce rumu
  8. špetka soli
  9. trocha čerstvě nastrouhané citronové kůry (nemusí být)
  10. 1 litr oleje na smažení
Plním je rybízovou marmeládou a vychytala jsem metodu, při které mi nikdy nevytečou. Těsto rozválím, tvořítkem na ravioly si lehce vytlačím kolečko, doprostřed dám marmeládu, přehnu těsto a tím stejným tvořítkem vytlačím koblížku. Ani jedna koblížka se nikdy neotevře, nevyteče a tím pádem se olej neznečistí a nepřepaluje.
Počítám, že ještě v únoru na ně jednou přijde řada ☺


Přeji Vám příjemné sobotní odpoledne.

M.

12 komentářů:

  1. Tak do koblih jsem se ještě nikdy nepustila, to mi přišlo jako taková opravdu "vyšší dívčí". A teď se určitě ještě chvíli nepustím, protože smažené, povánoční kila a tak - co si budeme povídat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáváme si na chuť jeden dva kousky, nejíme je na kila ☺ Výhodou je, že těsto díky rumu nenasává tuk. Ale kdybys někdy recept potřebovala, tak je tu. Hezký večer Stáňo, M.

      Vymazat
  2. Vypadají skvěle, mě odrazuje to dělání v oleji. Vdolky jsem se naučila péct v troubě. Jsou sice suché, ale není tam ten olej ... Krásné dny Martinko, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, nemusí tě to odrazovat. Těsto díky rumu olej nenasakuje. Měj se prima, M.

      Vymazat
  3. Když pravé koblihy, tak smažené v oleji. Jinak je lepší je nedělat. Mám také skvělý recept, a díky Tobě mi Marti došlo, že jsem je už spoustu let nepekla. Já je nejím, ale rodina by měla určitě radost.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Henriet, vždy je nejíme obden, ale jednou do roka a dáme si dvě, takže "no stress" ☺☺☺ Pa M.

      Vymazat
  4. Jé koblížky.Smažím taky jen jednou do roka, vždycky v době Masopustu.Snad zvládnu i letos.Sladké dny k vám.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, Hani to mám radost. Zvládneš i letos, určitě, pa M.

      Vymazat
  5. Martinko,
    nedávno jsme poprvé v životě dělala bavorské vdolečky.
    A měli velký úspěch :-)
    Koblihy , které nikdy nevytečou jsou další výzva!
    Já je sama nekupuji, ale domácí o masopustu, to je něco jiného!
    Díky, za tip, jak na ně.
    Klidný týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Iluško, já je také právě nikdy nekupuji v obchodě. Tam jsou moc veliké a takové umělé. Ale udělat je doma, to je opravdu něco jiného. Pa pa M.

      Vymazat
  6. Já zkoušela jednou pouze donutky :) A celkem se povedly :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíte, a donutky jsem zase nikdy nezkoušela já ☺ Hezký den, M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...