sobota 1. dubna 2017

TVAROHOVÝ KOLÁČ ...křehounký, lahodný


Krásnou slunečnou sobotu Vám všem!
Už jsme spolu dlouho nepekli, a tak to dnes napravíme. 
Na programu je křehký tvarohový koláč.

Budeme potřebovat:
na těsto:
220 g hladké mouky
50 g cukru moučka
170 g másla
2 žloutky
špetka soli
2 špetky vinného kamene
1 lžíce mléka

na náplň:
2 měkké tvarohy
2 žloutky
cukr dle chutí (100 g)
citrónová kůra z jednoho většího citrónu
vanilková semínka z půlky vanilkového lusku (nemusí být)

Z  ingrediencí na těsto si zaděláme na vále těsto a necháme ho chvilku odpočinout v lednici.
Ingredience na náplň si vyšleháme ve šlehači.
Připravíme si buď dortovou nebo koláčovou formu. Já jsem použila formu koláčovou.
Lehce jsem si její dno vystříkala olejem ve spreji (nemusí být, klidně si vyložte pečicím papírem). 
Ze dvou třetin těsta vyválíme kruh tak, aby pokryl dno formy, ale ještě trošku přesahoval na boky formy. Dále nalijeme náplň a ze zbylé třetiny těsta opět vyválíme kruh, kterým celý koláč zakryjeme. Mně ještě těsto zbylo, tak jsem si vykrájela tvary beránků a srdíček a pokryla vrchní plát těsta. 
Sem tam vrchní plát těsta propícháme, aby mohla pára unikat. 
Dáme péct na 165-170°C na  zhruba 50 minut (zkrátka dozlatova ☺).

Důležité je, abyste nechali koláč vychladnout ve formě a teprve pak ho případně přenášeli na podnos. Horký nebo vlažný by se vám totiž potrhal. Takže vydržať ... ☺
Já jsem ho nechala v koláčové formě, tudíž mně problémy s přenosem odpadly.



Na závěr se musím trošku pochválit...☺ v týdnu jsem pekla svůj první kváskový chléb. Chuťově byl vynikající, ale na můj vkus byl trošku nízký. Myslím si ale, že vím, kde jsem udělala chybu, nevzdám to a budu zkoušet péct dál.
Přeji prima sluníčkový den ☼
M.

28 komentářů:

  1. Krásný, velikonoční , ovečky jsou tam kouzelné.
    Hezký víkend. Iva

    OdpovědětVymazat
  2. Koláč vypadá moc dobře!Jééé chleba...pečeme doma už rok a stále vychytáváme.-)V pekárně už dobrý,ale v troubě se rozjíždí:-)někdo mi poradil silikonovou formu,tak si ji asi koupím a uvidím.-)Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, v pekárně chleba péct nechci, nelíbí se mi ten tvar, ale já to vychytám ☺
      Pa M.

      Vymazat
  3. Vypadá úžasně :) Já jsem ještě nedostala odvahu chleba zkusit. Nemám pekárnu a v troubě se docela bojím. Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, děkuji moc. Já jsem dostala kvásek, tak jsem se do toho pustila. Vychytávat asi ještě budu, ale dám to ☺
      M.

      Vymazat
  4. Koláč s ovečkami vypadá báječně a hlavně v řezu - toho tvarohu. :O) U nás by chutnal.
    Krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji moc. I u nás tvaroh jede ☺
      Pa pa M.

      Vymazat
  5. Martinko, koláč tedy musel být famózní...Nádherně jste ho nazdobila, to je ale dobrý tip na velikonoce, k tomu vaše linecké figurky - v loňském roce podle vašeho receptu, byly skvělé!!! Díky za nádherné recepty. Krásné sluníčkové dny, Libuš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, máte pravdu, na Velikonoce jak dělaný. A nebojte, zase nějaké velikonoční pečení a vaření připravím.
      Krásný týden, M.

      Vymazat
  6. Martinko, lákavá dobrůtka, tvarohové koláče mám moc ráda.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, i já mám ráda tvarohové koláče. Tento je navíc příjemně nakyslý po citrónové kůře.
      Pa M.

      Vymazat
  7. Milá Martino, koláč vypadá nádherně. Poctivý, tvarohový!
    A s těmi vykrájenými tvary je ještě o něco zajímavější.
    S kváskovým chlebem určitě vydrž, taky mi dlouho trvalo, než jsem si ho vypiplala. A teď už ho peču dvakrát týdně několik let.
    Hezký sobotní večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrieto, vydržím, určitě. Vždyť jsem ho dělala poprvé, tak jsem ani nepočítala s tím, že bude dokonalý.
      Mějte se prima, M.

      Vymazat
  8. Ten by u nás taky chutnal, vypadá báječně. Martinko, měj krásné dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, děkuji za tvé zastavení, měj se hezky, M.

      Vymazat
  9. Dokonalý...skoro velikonoční....hezkou neděli:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, děkuji moc. A ano, velikonočně opravdu vypadá. Pa M.

      Vymazat
  10. Ten bude určitě dobrý. A máš to krásně nafocené (já s tím pořád bojuji a moc ty mé fotky nevypadají :-().
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, děkuji pěkně. Ani já ještě nemám fotky dokonalé. Stále zkouším, metoda pokus omyl je moje ☺
      Pa M.

      Vymazat
  11. Martinko, super recept a nápad s těmi ovečkami. Krása. Hezkou neděli, Alča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji, od tebe mě pochvala obzvlášť těší. Měj se krásně, pa pa M.

      Vymazat
  12. Martinko, vypadá famózně, recept si píšu ... jen netuším co je to vinný kámen ... jdu googlit :o) .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, piš piš. Vinný kámen je prášek do pečiva bez fosfátů ☺
      Pa M.

      Vymazat
  13. Pisu si taky,Berankovy kolacek od Martinky ;))....Vypada skvele a tu chut si snad i dokazu vyvavit v pusu...Sladke jarni dny preju a dekuju.H.

    OdpovědětVymazat
  14. Vyzerá výborne Marti, recept odkladám a určite vyskúšam. Tvarohové máme radi.Andrea

    OdpovědětVymazat
  15. Nadherny kousek, lakava inspirace. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
  16. Martinko, vypadá táák jedle, tvarohové jsou u nás hodně oblíbené...
    Gratuluji k prvnímu chlebu, já zatím nic...
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...