neděle 19. března 2017

PUSINKY

Jedním z nejelegantnějších způsobů, jak zužitkovat větší množství nastřádaných bílků, 
je "vyrobení" sněhových pusinek.
Celé roky jsem je dělala špatně, no co se dá dělat ☺. Chybami se člověk učí.
Onehdy jsem totiž poslouchala vyprávění jednoho kuchaře, který mimo jiné radil opravdu pomalé a dlouhé sušení těchto pusinek jen při 55°C. Zkusila jsem si to ověřit. A ono to opravdu zafungovalo. Pusinky zůstaly krásně bílé a přitom smyslně křupavé. Není potřeba do nich přidávat žádný škrob ani nic jiného. Stačí jen vyšlehat bílky s moučkovým cukrem nad parou (já jsem měla 5 bílků, ale kolik jsem dala cukru nevím, dělám to od oka a zkouším vždy i ochutnat) a v požadované velikosti je cukrářským pytlíkem nastříkat na plech vyložený pečicím papírem. Pak si můžete nejméně tři hodiny dělat co chcete. Já jsem třeba zvládla téměř sedmikilometrovou procházku, práci na zahradě a spoustu dalších činností ☺ No a když pak otevřete troubu, tak se jen kocháte pohledem. 
A víte co? ... na jazyku se rozplývají jak nejvybranější lahůdka.
Velkou výhodou je jejich dlouhá trvanlivost, protože když je máte takto pečlivě vysušené, tak vydrží v uzavřené nádobě opravdu dlouho. Můžete je pak kdykoliv použít třeba jako mini zákusek ke kávě anebo, a na to mám opravdu chuť, rozdrobit je na povrch jahod se šlehačkou ☺☺☺ 
Sice trošku "prasárnička"☺, ale tak nemáme to každý den, ne?


Sladké nedělní odpoledne přeji Vám všem ☺

M.

13 komentářů:

  1. To vypadá na skutečně dobrý recept vyzkouším děkuju :) Hezký víkend Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, je to strašně jednoduché a přitom tak moc dobré.
      M.

      Vymazat
  2. Pusinky vypadají luxusně. Já je dělám asi řidší, protože mi nikdy nedrží nastříkaný tvar.
    Vždy se z nich stanou hladká kolečka. Moc chválím.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, zdravím Vás a opravdu tím trikem je šlehat bílky hned s cukrem. Nikdy nepřisypávat cukr pozvolna, to je pak moc rídké.
      Mějte se prima, M.

      Vymazat
  3. Martinko úplně cítím,jak se rozplývají v ústech.Děkuji za tip a určitě je co nejdříve zkusím..ta bělost je úžasná..krásné fotky Martinko.Pěkný den Anna♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, děkuji moc. Určitě je vyzkoušejte. Minimum námahy, maximum chuti ☺
      M.

      Vymazat
  4. Martinko, máš je nádherné. Já je mám ráda ještě s klasickým krémem anebo jak píšeš se šlehačkou a jahodami :-)) Hezký večer D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Danko, děkuji ti pěkně za tvé zastavení, pa M.

      Vymazat
  5. Máš je krásné. Já je dělala někdy v lednu a nemám je tak hezky tvarované - neměla jsem odpovídající zdobičku, tak jsem je měla takové rovné (viz tady http://werka13.blog.cz/1701/pusinky). Ovšem taky to mohlo být tím, že jsem z vrozené lenosti nešlehala na párou. Sušila jsem poloviční dobu na dvojnásobnou teplotu a vyšly mi taky dobře - bílé (byť na fotkách to není tak patrné) a hlavně křupavé i uvnitř, protože tak je stejně jako ty je mám nejraději.
    A máš je moc hezky nafocené

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to nevadí, že je máte hladké, i tak byly určitě skvělé.
      Mějte se prima, M.

      Vymazat
  6. Martinko, vypadají moc krásně! Samotné pusinky moc nemusím, ale jak se k nim přidá trocha šlehačky a třeba jahody nebo maliny - jsem mlsná, viď :o)
    Přeji krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...