neděle 15. listopadu 2015

DOMÁCÍ SUŠENKY se skořicí a kardamomem


Příjemnou neděli Vám všem!


SUŠENKY se skořicí a kardamomem
 jsou jako stvořené pro dnešní sychravou neděli.
Nevím jak u Vás, ale u nás už od noci vydatně fouká a prší, což mě vůbec nepřekvapuje, protože jsem umyla okna ☺


Střídavě sleduji zprávy na ČT 24 a střídavě něco dělám, abych zaměstnala myšlenky jiným směrem.
Nebudu se zde vyjadřovat k dění ve Francii, k tomu totiž není co říct. Děje se přesně to, co se dalo po posledních měsících očekávat a co se podle mě strašlivě podcenilo. Udivuje mě jen to, že vysocí státníci více nespolupracují s historiky. Vždyť nájezdy Arabů už tady byly od středověku a vždy je musel zastavit nějaký silný jedinec (např. v 8. století Karel Martel). Podstatné je, že se evropské území uhájilo. Uhájilo se pro lidi, kteří jsou tu doma, kteří se tu narodili, ale hlavně kteří uznávají základní lidské hodnoty. A i když Evropa prošla mnoha útrapami, dokázala se vždy postavit na nohy. Co se však děje teď, je hodně zlé, opravdu hodně.
No... nezbývá nám doufat, že snad tyto smutné události pohnou s "hlavami  pomazanými" a začnou chránit Evropu a nás Evropany.


Pojďme se vrátit k našemu dnešnímu receptu na voňavé sušenky.

Recept je následující:
240 g hladké mouky
220 g másla 
100 g vanilkového moučkového cukru
1 žloutek
100 g kokosu

vydatně mleté skořice
mletý kardamom



















Zadělejte si hebké těsto, párkrát s ním bouchněte o vál a nechte chvilku odpočinout. Následně tvarujte malé kuličky a již na plechu je můžete ozdobit mřížkou na brambory.
Pečte ve vyhřáté troubě dozlatova.
Vychladnout je nechte na mřížce. Následně je můžete pocukrovat, pocákat čokoládou nebo nechat jen tak. Můžete je upéct klidně i jako vánoční cukroví.

Moje milé, mějte se hezky. Máme trošku zkrácený týden, tak je to hned veselejší.



M.

9 komentářů:

  1. Marti, vďaka za nový recept, sušienky sa doma vždy zídu. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Martinko, moc děkuji za recept na voňavou dobrotu!
    A podepisuji se pod každé slovo, které si napsala.
    Přeji klidný večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Recept se mi bude hodit:-)))) Děkuji za něj. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, super recept. U nás se jí sušenky na kila :-) Vyzkouším. Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
  5. Marti i já si recept na sušenky ukládám, vypadají náramně. Zkusím i s bezlepkovou moukou- uvidíme :-)
    Měj se moc hezky.Z

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji moc za komentáře děvčata. Mějte krásný týden, M.

    OdpovědětVymazat
  7. Také se podepisuji pod tvá slova!!!Za recept moc děkuji.Věra

    OdpovědětVymazat
  8. V první řadě se mi moc líbí jak je to naaranžované a vyfocené, né každý to umí tak pěkně udělat :) Mňamky, sbíhají se mi sliny.

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...