čtvrtek 2. července 2015

DŽEMUJI...☺


Mám pocit, že letos bude všude dost skvělého letního ovoce,
a tak pojďme společně

D Ž E M O V A T

...ale ne ledajak.
Letošní džemování jsem pojala jinak...a pevně věřím, že lépe, chutněji a zdravěji.
Vzhledem k mému doslova "zhltání" knížky Blanky Milfaitové Příběh opravdové vášně, jsem se rozhodla džemovat s pektinem a do weckovek.


(Paní Blanko...nebojte se, nebudu vás kopírovat tak, jak o tom píšete ve své úžasné knížce, jen jste zkrátka pro mě obrovskou inspirací, a to nejen jako marmeládovnice, ale především jako člověk. Mnohé pasáže z vaší knížky by se měly vytesat do kamene a povinně předčítat. Já je doma předčítám rodině nahlas, jakože s vámi naprosto souhlasím a s opravdu mnohým se plně ztotožňuji.
 A ještě navíc, já marmelády vařím výhradně pro naši rodinnou domácí spotřebu a ani v budoucnu se nehodlám marmeládováním živit
☺ jsem přeci úča ☺)

Včera ráno jsem byla na samosběru jahod.
Ocitla jsem se rázem v jahodovém nebi
 ☁   ☁   ☁     
...to jsem fakt ještě neviděla.
Trsy a trsy jahod. Prakticky jsem se nemusela hnout z místa a plná bedýnka byla na světě.


 k tomu jsem dostala 2 kila temně rudých třešní.
 Kilo jsme snědli jen tak a kilo jsem použila do první letošní marmelády.

Mým prvním letošním marmeládovým počinem je tedy
jahodová s temně rudými třešněmi

Marmelády mají krásnou konzistenci. Kdybyste některá měla zájem o recept, tak mi napište a já vám ho pošlu. Upravila jsem si poměr cukru a pektinu podle sebe a vyšlo to. Mám radost.
Kultovní a staré zavařovací sklo Weck je úžasné.
Marmelády v něm vypadají jako malé umělecké dílo.
A já mám ráda na stole při snídani hezké nádobí.

Dnešním příspěvkem startuji nový seriál DŽEMOVÁNÍ,
a tak jestli chcete, pojďte džemovat se mnou. Podělte se se mnou i o své staré osvědčené recepty, ráda se přiučím.
Dcera mi zítra přiveze dvě kila černého rybízu, takže mě čeká další džemování. Zkusím vymyslet k černému rybízu nějakou zajímavou kombinaci anebo ho možná nechám jen tak samotný. Uvidím.

Přeji Vám krásné odpoledne,
já jdu odpočívat k bazénu ☼


Objetí všem
Martina

13 komentářů:

  1. Krasne odekorovane. A ty Weckovky jsou paradni. Kombinaci jahod a tresni jsem snad jeste nemela. Ja vzdy jedu jednodruhovou klasiku. Taky to budu muset obcas pozmenit. Diky za tip:)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za pochvalu.A opravdu zkoušejte ovoce kombinovat, myslím, že nebudete zklamaná.
    Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Krása - sklenice, nápady, celý blog. Ráda sem chodím, čerpám inspiraci a říkám si: "to musim vyzkoušet". Ne ke všemu se dostanu, ale mám to uložený, až bude víc času. Těšim se na seriál o džemování. Letos mám hotový jahodový, rebarbora+jahoda a chystám se na třešně.
    Díky za přísun nápadů (a prosím o zmíněný recept.
    Přeji krásné léto, s pozdravem Monika

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně se na tu sladkou zásobu dívá :-))) ..U nás to s tou úrodou zas není až tak růžové a proto mě zavařování letos nějak nechytá - musela bych všechno kupovat ..a ono nejlepší je přece BIO a HOMEMADE :-))) přeji sladké chvilky při džemování ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  5. Martinko, jsem na tom stejně . tady džemuju, jak si to moc hezky napsala! Dneska to byl černý rybíz...
    Moc děkuji za typ na vinařství a přeji hodně takových večerů!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Super jen tsk dal vzdyt sezona teprve zacala. Weck sklenice mam moc rada letos jsem koupila dalsich 25 tak doufam ze mi zustanou prece jen cena je trochu vyssi. A co jeste za dzemovani no spendliky cerveny rybiz a mozna hrusky uvidime ;-) hezky vecer Radana

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, vypadá to naprosto úžasně!! Džemy mám moc ráda a tahle kombinace vypadá naprosto slinutvorně (jiné slovo mě prostě nenapadlo :)))) Poprosím tedy také o recept na mail renata.prchalova@seznam.cz
    Krásný večer a sladké, provoněné léto přeju. Renata

    OdpovědětVymazat
  8. Marti,dnešní příspěvek mi chutně zavoněl až domů:-)....džemíky mám tuze ráda,no letos nějak nestíhám....i tak se těším na Tvé další ovocné kombinace
    Hezké letní dny,Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, džemy varím hrozne rada. Tento rok sa chystám hlavne na marhuľový, lebo sme všetok pojedli. V pohárikoch Weck vyzerajú nádherne. Andrea

    OdpovědětVymazat
  10. Martinko, džem vypadá moc lákavě. Je fakt, že některé kombinace jsou výborné. Kdysi jsme měli jahody s angreštem a moc nám ten džem chutnal. Ty sklenice jsou nádherné. Taky bych poprosila o recept a předem děkuji.
    Příjemné džemování a k tomu pěkné léto přeje Jarka.

    OdpovědětVymazat
  11. ... také by to chtělo kontakt - jarka.smetanka@seznam.cz - děkuji. J.

    OdpovědětVymazat
  12. Marti, marmoška vypadá ve Weckách moc hezky, a musí moc dobře chutnat. Já taky nacpu do sklenic ledacos. letos mám marmošky z jahod s rebarborou, mátou, v některých grepová šťáva, v některých muchovník, teď se chystám na černý rybíz. já nedávám pektin. kdyby tě zajímal můj recept, tak je tu: na kilo rozmačkaného ovoce nebo šťávy dám 40 deka cukru a nechám prosladit do druhého dne. potom po malých částech vařím do zhoustnutí(zkouším na malém talířku). nakonec vmíchám citronovou nebo limetkovou šťávu. naleju do vypařených skleniček, zavřu víčkem a obrátím dnem vzhůru do zchladnutí. Nic se nekazí.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...