neděle 7. června 2015

Seriál BYLINKY díl 7. ... Křupavá bezová kvítečka


Příjemnou červnovou neděli Vám všem!

Mám dnes takový nápad...
OSLADÍME SI ŽIVOT

Jóóóóóóó ...☺

Další super bylinkovou vychytávkou jsou 
KŘUPAVÉ BEZOVÉ KVÍTKY



Budeme potřebovat:

 200 gramů hnědého třtinového cukru
a
100 gramů očištěných bezových květů



  • Květy si nasbíráme úplně rozkvetlé a nemyjeme je. Jen je dobře očistíme, necháme opět odhopkat broučky a podobnou "havěť".
  • Jednotlivé květy pečlivě otrháme. Pozor, ať tam nemáte stonky.
  • Polovinu květů rozmixujeme ostrými noži v robotu spolu s cukrem.
  • Vytvoří se lehce lepivá hmota, ke které přimícháme zbytek květů a rovnoměrně to celé rozprostřeme na plech vyložený pečicím papírem.
  • Nakonec plech vložíme do trouby a velmi zvolna pečeme na 70°C asi 1,5 hodiny.
  • Potom troubu vypneme a necháme vše dojít. Cukr jemně zkaramelizuje a povrch květů zůstane křupavý.
  • Křupavé bezové kousíčky uchováváme ve skleněné uzavíratelné nádobě.





Použít je můžete na sladké pečivo místo žmolenky, nebo si je nasypejte do jogurtu anebo si jimi můžete ozvláštnit čaj. Já si tedy osobně myslím, že je budete chodit ujídat "jen tak"...  ,
ale je to samozřejmě na vás. Určitě si najdete každá to své využití.


Užijte si sladkou neděli
a

Objetí všem
Martina

8 komentářů:

  1. Mila Martinko Bylinková! Začínám si myslet, že ten tvůj seriál je hodný tisku a vazby! Je to nádhera, moc mě mrzí, že bez jsem letos vzdala, učinila jsem asi 2 pokusy a u nás je plný mšic a klíšťat...
    Měj krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj moje milá, myslíš...?
      Nééé, zas taková odbornice nejsem. Jen mě to baví.
      Měj krásnou neděli, pa Martina

      Vymazat
  2. Ahoj Martinko. Musím říct wow to by mě nenapadlo. Pokud ještě nějaký bez stihnu, tak určitě udělám do müsli, přijde mi to jako bezva nápad.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Alčo, určitě bez stihneš. Je ho teď všude plno.
    A je to fakt chutné.
    Pa Martina

    OdpovědětVymazat
  4. Marti to je krásný nápad. Děkuji, určitě ho zkusím, u nás je bez právě v plném květu.
    pěkný den Majka

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marti, bezvadný seriál, moc se ti povedl. Mám chuť vyzkoušet každou jednu věc :-). Těším se na další díly. Přeji pěkný den Renáta.

    OdpovědětVymazat
  6. Martinko to je krásny nápad, diky za něj. Už mám z bezinek různé dobroty, ale tohle to zní luxusně.

    OdpovědětVymazat
  7. Už mám plech v troubě ;-)).
    Jsem zvědavá jak to bude chutnat.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...