sobota 9. srpna 2014

Sušila jsem rajčátka


Krásný sobotní podvečer Vám všem!

Letos máme "obzvláště" bohatou úrodu jablíček z ráje...
ani je nestačíme tak rychle jíst,
a tak je musím zpracovávat i tepelně.

Včera jsem dělala první várku 
POMODORI SECCHI ... SUŠENÝCH RAJČAT


Bylo to moje první sušení.
Zatím jsem vždy tato rajčata jen kupovala, ale tak ... proč je nevyzkoušet, když úroda je letos víc než slušná.
Měla jsem dva plné plechy. Na jeden jsem nakrájela půlky normálních rajčat, na druhý půlky cherry rajčat. Musím říct, že normální velikost rajčat je lepší. Cherry rajčata se totiž velmi rychle vysuší, a protože dužiny tam není tolik, tak jsou víc křupavá.
No...příště budu chytřejší a budu sušit jen obvyklou velikost.







Použila jsem tento recept:

Rajčata jsem podélně rozkrojila a vydlabala vodnatý semínkový vnitřek.
Řeznou stranou navrch jsem půlky rajčat rozložila na plech.
Posypala jsem rajčata směsí soli, cukru a provensálských bylinek.
V troubě se rajčátka sušila 3 hodiny.
V průběhu sušení jsem  rajčata jemně pokapávala olivovým olejem.
Po vypnutí trouby rajčata ještě 2 hodiny odpočívala a docházela.
Následně jsem si připravila skleničky, na dno dala snítku rozmarýnu a vyskládala půlky už vysušených, ale vláčných rajčat.
To vše jsem nakonec zalila olivovým olejem.



U nás doma je spotřeba sušených rajčátek dost velká, zvlášť naše Teri je miluje.
Říká, že to má jako náhradu masa.
Používáme je do těstovin, do kuskusu, do špeclí, ale třeba i do míchaných vajíček.
Pár skleniček domácích sušených rajčat se u nás tedy velmi dobře uplatní.





Moje milé, mějte se v tomto horkém víkendu moc hezky.
Užívejte si sluneční paprsky do sytosti ☺


Objetí všem
Martina

14 komentářů:

  1. Martinka paani to sú dobroty :) tak nech vám chutí :) pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Martinko, super nápad.
    U nás také hodně kupujeme, ale holky s kamarády nějak stíhají vše sníst už u záhonu:-(
    Ale kdyby náhodou....na kolik stupňů jsi sušila?
    Děkuji a pa, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni,
      sušila jsem tak na 100°C, i možná malinko méně.
      Pa pa Martina

      Vymazat
  3. Martino, díky za inspiraci, celý večer dnes hledám, co udělám zítra s 3 kg rajčat a 2 kg paprik. Část tedy určitě usuším dle tvého receptu. Vypadají nádherně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, mrzí mě, že jsi s nimi měla trápení.
      Třeba je ještě někdy zkusíš.
      Pa pa Martina

      Vymazat
  4. Marti, tak rajčátka vypadají luxusně. A hlavně jsou domácí, jako v Itálii :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ali...
      děkuji za krásná slovíčka.
      Pa Martina

      Vymazat
  5. Dobrý den, sušená rajčátka vypadají nádherně :-) I mi máme doma velkou spotřebu, ale letos je ze zahrádky stíháme všechny sníst :-) Tak ať chutnají.
    Máte hezký a inspirativní blog, Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivanko,
      děkuji moc moc za pochvalu.
      My je máme také rádi v čerstvém stavu, ale když je jich hodně, tak i různě zavařuji. Dělám i rajčatovou šťávu a v zimě z ní dělám rajskou polévku.
      Pa Martina

      Vymazat
  6. Dobrý den,
    nádherná podívaná.Chtěla bych to také vyzkoušet,při jaké teplotě jsta sušila a jaký poměr soli,cukru a prov.bylinek použila?Děkuji za odpověď.
    Obdivuji Váš blog. Jana Č.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Jani,
      děkuji za pochvalu, sušila jsem střídavě mezi 100-120°C, obracela jsem je i v průběhu sušení. Chce to trochu trpělivosti.
      Jinak bylinky se solí a cukrem jsem míchala ve stejném poměru...2 lžičky soli, 2 lžičky cukru, 2 lžičky koření, to jsem smíchala a posypávala jsem přiměřeně. Klidně vám tato směs může i zbýt, využijete ji pak jinde.
      Přeji hezký den, Martina

      Vymazat
  7. Martinko, také se chystám na sušení. Vyzkoším recept podle Tebe. Loni jsem sušila rajčátka v sušičce a skladovala jako křížali. Byly naprosto luksusní do masa nebo přidané do pečeného chleba.
    Určitě letos vyzkouším jak sušené v troubě s olejem, tak ty v sušičce. Měj se moc krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...